Notiser

E-barometern

E-handel växer och tar marknadsandelar medan den traditionella handeln stagnerat. Totalt förväntas e-handeln med varor omsätta 27,5 miljarder kronor under 2011, vilket skulle innebära en tillväxt på 10,0 procent.

Det rapporterar HUI (Handels Utredningsinstitut) i sin senaste E-baromenter Q3 2011 >>
(PDF, öppnas i nytt fönster/flik)

Framgång på nätet

Trygghet och god service är två avgörande faktorer för att få e-handelskunderna på köphumör. 22 framgångsrika e-handlare i de mest skilda branscher berättar om sina egna erfarenheter och ger tips på hur du kan lyckas på nätet.
Läs mer i HUI:s och Postens folder.

 

Facebook större än e-post

Att Internet blir allt mer mobilt, driver utvecklingen av konsumenttrender. Användningen av sociala medier ökar, på bekostnad av e-post. I USA använder redan idag majoriteten mer tid på Facebook jämfört med e-post. Traditionell media förlorar mark, företag tvingas förnya sig eller gå under. Mobildatorn som informationsredskap blir mer flexibel tack vare nya applikationer.

Professor Nirmalalya Kumar vid London Business School listar de tio viktigaste trenderna 2010.

Läs Kumars artikel >> (Extern länk)

Butiksbanken • Karlavägen 87 • 114 59 Stockholm info@butiksbanken.se