Utbildningar

Så syns du i media

I den bästa av världar säljer en produkt eller ett företag sig själv utan någon som helst marknadsföring. Då räcker det med ryktesspridning och kanske lite tur. Men i de allra flesta fall handlar det om hur du kommunicerar med omvärlden. Du måste helt enkelt själv tala om att det du erbjuder är unikt.

Idag har en redaktionell text eller ett inslag i tv högre trovärdighet än en betald annonsplats. Men för att få synas i media gäller det att kunna formulera sitt budskap och skriva pressmeddelanden som sticker ut i mängden. Man måste också förstå hur journalister arbetar och vem man ska kontakta för att få genomslag.

Omfattning

Heldag

Ur innehållet

  • vad media nappar på
  • hur man formulerar sitt budskap och väcker intresse
  • hur man skapar medierelationer och säljer in sitt budskap till journalister
  • vem och när man kan bjuda in journalister
  • hur man gör om man själv blir kontaktad av en journalist
  • nya kommunikationskanaler

Målgrupper

Alla som arbetar med marknadsföring, PR, kommunikation och försäljning.

Madeleine Salomon

Utbildare

Madeleine Salomon är PR-konsult och specialiserad på medie-och kommunikationsfrågor. Hon arbetade under många år som journalist för både dags-kvälls-fack- och veckopress och har varit redaktör för kundtidningar och nyhetsbrev. Hon anlitas ofta som föreläsare inom PR och kommunikation för företag.

Kontakta

För offert och bokning kontakta info@butiksbanken.se

 

 

Butiksbanken • Karlavägen 87 • 114 59 Stockholm info@butiksbanken.se